pondělí 18. ledna 2016


Zapečené těstoviny s rajčatovou omáčkou


Dnes pro vás mám takovou rychlovku připravenou do půl hodiny, o konečnou fázi se postará trouba.
Tyto zapečené těstoviny je možné připravit v mnoha variantách, můžete libovolně měnit zeleninu podle chuti. Potřebovala jsem rychle vymyslet něco k večeři, tak jsem využila zrovna toho, co bylo po ruce J


Na 4 porce potřebujeme:
350 g těstovin
1 cibuli
1 mrkev
½ cukety
½ balíčku mraženého listového špenátu
1 malý protlak
krabičku rajčatové passaty (500 ml)
1 – 2 stroužky česneku
lžíci oregana
sůl, pepř, olivový olej

Do osolené vody vsypeme těstoviny a vaříme přibližně polovinu času, který je určen na obalu. Poté scedíme. Já kvůli malé dceři použila klasické, moc dobré je to i s celozrnnými.
Na olivovém oleji orestujeme na kostičky nakrájenou cibuli a mrkev. Přidáme rajčatový protlak, zalijeme cca 1 dcl vody a přilijeme rajčatovou passatu. Přidáme propasírovaný česnek a oregano, osolíme, opepříme a vaříme cca 5 minut. Poté vložíme cuketu nakrájenou na centimetrové kostky a vaříme ještě 10 minut, aby zelenina nebyla ještě úplně měkká. Před koncem přihodíme špenát a odstavíme z plotny. Smícháme s těstovinami a dáme péct na 180°C na 30 minut.

Někdy, třeba jako tentokrát, jsem ještě povrch zakryla bešamelem, který pokrm zjemní.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat