úterý 19. ledna 2016

Olivový olej


Také patří olivový olej mezi suroviny, které u Vás doma nesmějí chybět? U mě v kuchyni má své pevné a nezastupitelné místo. Ovšem trvalo mi nějakou dobu, než jsem si jeho chuť oblíbila.


Ještě když jsem bydlela s rodiči, tento druh oleje jsme snad vůbec nepoužívali. Sblížila jsem se s ním až při mém několikaměsíčním pobytu na španělském ostrově Mallorca, kde nechyběl v žádné domácnosti. Na jeho typickou chuť jsem si zvykala dlouho. Do salátů jsem vždy dávala jen několik kapek, když mi ho ale připravoval někdo jiný, byl to zprvu boj. Olejem totiž nikdo nešetřil.

Až budete hledat ten nejlepší olivový olej, sáhněte po "extra panenském", v temném skleněném obalu. Tento typ je lisovaný zastudena a hodí se jak pro studenou, tak pro teplou kuchyni. Pokud by Vás zajímalo, kolik čerstvých oliv je zapotřebí k výrobě 1 litru oleje, tak je to až 6 kilogramů.

Olivový olej obsahuje vitaminy A, D, E a K a má antioxidační účinky. Působí pozitivně na činnost srdce a krevní oběh. Obsahuje nenasycené mastné kyseliny a pomáhá tak udržovat optimální hladinu cholesterolu v krvi. Pokud někdy budete mít zažívací potíže, doporučuje se vypít ráno lžíce olivového oleje - působí jako projímadlo.


Zde je několik typů, jak olivový olej využít i v kosmetice:

Pokud toužíte po pleti bez vrásek, zkuste vyměnit pleťový krém za olivový olej, jako to dělají některé ženy ze Středomoří.

Pozitivní účinky má také na vlasy, kterým dodá lesk a sílu. Po obvyklém umytí vmasírujte do vlasů lehce zahřátý olivový olej, nechte působit 30 minut nebo klidně i déle a pečlivě umyjte teplou vodou. Pokud chcete předejít roztřepeným konečkům, můžete aplikovat pouze na ně.

Došel Vám odličovač na obličej? I tady využijete olivový olej. Stačí ho krouživými pohyby nanést na obličej a lehce navlhčenými vatovými tamponky setřít.

Dopřejte jednou za čas výživu i nehtům. Na nehty a i na okolní kůžičku vetřete olivový olej, navlékněte si igelitové rukavice a nechte působit tak dlouho, jak jen to bude možné.

Žádné komentáře:

Okomentovat