čtvrtek 5. května 2016

Prací prášek domácí výroby
 
Je to asi rok, co jsem si doma zkoušela vyrobit prací gel na praní. Nepral špatně. Ale nebyla jsem spokojená s jeho konzistencí. Pokus jsem opakovala asi ještě dvakrát, ale výsledek byl vždy stejný. Jakási "pudinková" konzistence. Nakonec jsem to tedy vzdala a přešla na ekologickou drogerii z obchodu. Nedavno, když jsem přes internet objednávala nějaké potraviny a drogerii, mi to nedalo a objednala jsem si prací sodu a marseillské mýdlo s tím, že zkusím vyrobit prací prášek. A jak to dopadlo? Skvěle! Příprava je velice snadná a rychlá, prádlo krásně čisté, prášek se zcela rozpustí a nezanechává tedy stopy na oblečení. Pokud máte měkkou vodu, není zapotřebí používat aviváž.

Pokud budeme používat ekologické prací prostředky, pomůžeme tím jednak přírodě, jednak i sobě. Přípravky tohoto typu jsou bezfosfátové, biologicky rozložitelné a tím pádem šetrné k životnímu prostředí a minimalizuje se riziko vzniku alergií a kožních vyrážek.

V období, kdy jsem zkoušela prát s "mýdlovým slizem", jsem řešila i to, jak nahradit aviváž. Jednu dobu jsem celkem ujížděla na různých vůních aviváže, ačkoli pro kůži člověka to samozřejmě není nic dobrého. Zkusila jsem samotný ocet, ale nebylo to ono. Zkusila jsem ho i nakombinovat s éterickým olejem, ale nakonec jsem zvolila alternativu - ekologické aviváže zn. Frosch a už bych neměnila. Jedná se o příjemné lehké vůně, aviváže jsou hypoalergenní, složeny ze surovin na rostlinné bázi. Jsem teď nadmíru spokojená a k běžným avivážím bych se už nikdy nevrátila - jejich převoněnost se mi příčí.

Na prací prášek budeme potřebovat:
1 kg prací sody
300 g marseillského mýdla na praní (na trhu je jich spousta, já používám kostku Chante Clair)

Mýdlo najemno nastrouháme a smícháme se sodou. Dávkuji 50 ml na jednu pračku. Při praní bílého prádla doporučuji přidat perkarbonát sodný.


Marseillské mýdlo na praní je bez barviv a syntetických přísad, okolo 70% tvoří rostlinné oleje - většinou se jedná o kombinaci olivového, palmového a kokosového.

Soda na praní vám změkčí vodu, rozpouští tuky a dezinfikuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat