úterý 16. února 2016

Jaro, léto, podzim, zima…  


Jako malá holka jsem milovala léto. I zimu jsem měla ráda, ale nebylo nad to na sebe hodit šaty a celý den pobíhat venku. Ještě před pár lety jsem to tak měla, ale časem se to změnilo a já léto skoro přestala mít ráda. Přitom jsem se v minulosti s posledními teplými dny v roce loučila pomalu s těžkým srdcem. Teď jsou pro mě horké dny spíš na obtíž a než venku je radši trávím doma. I když takové teplé letní ráno, kdy se procházíte bosy ve studené rose po zahradě, nebo pozdní večer na balkoně při sklence vína je taky moc příjemný J
 
Oblíbila jsem si podzim. Ten krásný podzim, kdy jdete na procházku do přírody a cítíte tu zemitou vůni a kocháte se pohledem na žlutě, oranžově, zeleně, červeně a hnědě zbarvené listí. Oblíbila jsem si i ten sychravý podzim. Ten, který většina lidí tak nemá ráda. Kdy vám zima leze pod kabát, dny jsou krátké, mlhavé a mživé. Má to pro mě svoje kouzlo. Příroda se připravuje k odpočinku a i u nás často dochází ke zpomalování tempa. Zima je skvělá, když je sníh. Letos jsem se z těch pár dnů, kdy sníh napadl, opravdu radovala. Už je několik týdnů po sněhu a po slunečné neděli, kterou máme za sebou, se už moc těším na jaro. Je toho tolik co se dá podnikat. Těším se na procházky, výlety, zdobení domu do jarního ladění, na práci na zahradě, na to, až si vytvořím svou malou bylinkovou zahrádku a budu sledovat první klíčky rašící ze země.  

Letos mám v plánu vysadit o něco více druhů zeleniny, než dříve, a ráda bych se s Vámi podělila o informace týkající se výsadby, sklizně a zpracování různých druhů zeleniny i bylinek. Zároveň budu ráda, když i Vy přispějete svými zkušenostmi, tipy a radami. Těch není nikdy dost J

Žádné komentáře:

Okomentovat